zaterdag 18 juni 2016

XIAMEN + SHENZHEN - CANTEEN FOOD


18 juni 2016 
15:00 8 juni, de closing ceremonie begon. Daar zaten we weer in hetzelfde lokaal als de opening ceremonie. Er werd vertelt hoe ijverig we waren en dat soort dingen, vervolgens kregen we een certificaat. Tijdens deze ceremonie begon pas echt tot me toe te dringen dat ik alweer bijna wegging. 10 weken lang heb ik in Xiamen, China gezeten. Veel geleerd, gegeten en gedaan. Sommige mensen wat meer maar ja, reizen kan natuurlijk later ook nog! Sowieso dat ik nog een keertje terug kom. De laatste paar dagen tot mijn vertrek uit Xiamen, gingen we maar winkelen. We gingen maar naar een winkelcentrum waar we nog niet heen waren geweest.

Verder waren we nog naar een beach party geweest, wat was dat grappig zeg. Niemand danste echt, ze stonden maar een beetje voor de podium. Op een gegeven moment kwam er een vrouwelijke dj, en mensen kwamen toen echt los. Op de Chinese manier. Want ze zatten nog steeds niet te dansen, maar wel handjes in de lucht en te springen. Zeer interessant om te zien.

Maar ja, wilde een van de laatste dagen nog eten in de kantine. Niet dat eten daar zo  super lekker was, maar gewoon de ervaring. Eten was eigenlijk gewoon simpel en goed. Wel beetje te veel vet. Ik ga de universiteit wel een beetje missen, wil nog sowieso in China rond gaan reizen ooit! 

Toen mijn studieperiode in Xiamen voorbij was, ben ik door gerold naar Hong Kong. Niet alleen, maar met een groepje vrienden. Met deze jongens ging ik naar Shenzhen, een stad letterlijk tegen over Hong Kong. Omdat er een wieltje van mijn koffer was, was het niet zo leuk om onze hostel te vinden. Het was namelijk een beetje, kuch, heel erg moeilijk om die te vinden. Bleek dat het niet een normale hostel was, maar een appartement met stapelbedden erin. Met Chinezen jongens die daar vast wonen. Shenzhen is een van de steden waar mensen naar toe verhuizen voor werk, alleen huizenprijzen zijn daarom ook niet normaal hoog. Het was eigenlijk bet wel héél erg creepy voor mij, want sommige mannen staarde me zó eng aan, met een creepy lachje erbij. brrr. We kregen 's avonds te horen dat er drie mensen in een privé kamer konden gaan slapen. Natuurlijk zat er een kakkerlak in de bed waar ik sliep, waardoor ik bijna hele nacht niet kon slapen. Toen ik bijna sliep, ging de deur opeens open. Schrok me toen kapot. 

Bleek dat het een jongen van onze groep te zijn. =_=

Deze jongens zijn tussen de 20-25 volgens mij, of zelfs ouder. School hebben ze dus niet afgemaakt en zijn op zoek naar werk. Zelf heb ik niet met ze gepraat, maar aantal jongens die bij hen sliepen wel. Eigenlijk kregen we toen een kijkje in iemands leven. Heel veel Chinezen hebben hun school niet afgemaakt, en zijn ver van huis om een werk te zoeken. 

Banaan, passion fruit oatmeal. De eerste paar dagen had ik namelijk alleen maar zoete broodjes gegeten voor ontbijt. 
Gebouw waar we les hadden, zo'n mooie campus♥
Derde verdieping van de kantine en Jessy
Vond het flesje te schattig. Had thee verwacht, maar het smaakte naar Yakult.. 

3 opmerkingen :

  1. Tehehe, ik dacht dat je het zou kunnen lezen wat er op dat
    flesje staat nu je zolang in China hebt gewoond :P cute is
    hij zeker! Xx ICE PANDORA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Noodles <3! Huh wist niet dat je echt kunt wonen in een hostel, dacht dat het enkel een jeugdhotel was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Noodles are awesome. Kan het elke dag wel eten :P De hostel klinkt wel een beetje shady. Zeker met die creepy mannen!! Also, kakkerlak in je bed?! Knap dat je er weer in gekropen bent =/ Ik was prob een andere slaapplek gaan zoeken, ongeacht de kosten hahaha..

    BeantwoordenVerwijderen