zondag 4 januari 2015

HONGKONG - MONGKOK & YUENLONG

Hong Kong Mong Kok Nathan Road Argyle Centre.

Op mijn vorige blog was ik begonnen met foto's te delen van mijn vakantie in Hong Kong. Ondertussen is het alweer een half jaar geleden dat ik in Hong Kong was. Zou er al te graag weer terug willen. Vandaag een "aantal" foto's van een dagje uit met mijn zusjes, nichtjes en neefje. We mochten voor het eerst een keertje alleen naar een andere "stad". Hongkong zelf is eigenlijk een stad, dus stad tussen haakjes, volgens Wikipedia moet ik het district noemen. Alleen dat doet me een beetje denken aan The Hunger Games, dus noem ik het gewoon stad. Punt. 

Als eerst gingen we naar Mong Kok om te winkelen omdat we daar de weg niet zo goed wisten, gingen we maar terug naar Yuen Long ,"de stad" waar we vandaan kwamen om te eten. Na wat bellen gingen we maar sushi restaurant waar je eten gewoon van de lopende band kan halen. Tja, we kunnen geen Chinees lezen.. Dan kom je niet echt ver. Het was zó goedkoop. Het was weliswaar geen all-you-can-eat maar elk bordje heeft een kleurtje en elke kleur heeft een andere waarde. Na het eten gingen we door naar een vrij populaire toetjes-zaak. Jammer genoeg is die ondertussen slechter geworden.. We wisten hoe de desserts heten die we wilden hebben, dus hadden we geluk. Verder gingen we gewoon plaatjes aanwijzen, wat ook heel goed werkt :b. 

Hong Kong Mong Kok Nathan Road Argyle Centre.
Langham Palace mong kok blogger

  MONG KOK  

Winkelcentrums 

Argyle Centre Shopping Mall, cheapass kleding maar het kan goedkoper volgens een man/jongen die ik heb gesproken. De prijzen liggen namelijk heel vaak tussen de €3-20. Goeie kwaliteit kleren kan je hier niet snel vinden, maar ik moet zeggen dat ze wel heel erg mooi zijn. Perfect voor jongeren dus. 

Langham Palace, dit is een winkelcentrum met vooral high-end merken. Ik vind deze mall een beetje confusing. Hij is namelijk heel erg groot. Je hebt een gedeelte met alleen maar high-end merken en hoe hoger je komt, weer wat "goedkopere" winkeltjes. Huurprijs van de winkels zijn waarschijnlijk heel erg hoog, dus heel goedkoop zijn de spullen daar niet. 

Verder heb je nog meer toeristische trekpleisters in Mong Kok maar daar zijn we niet heen geweest. Bijvoorbeeld de Ladies Market.

Yuen Long Hong Kong Genki Sushi Yuenlong Plaza
Yuen Long Hong Kong Genki Sushi Yuenlong Plaza
Yuen Long Hong Kong Genki Sushi Yuenlong Plaza
Yuen Long Hong Kong Kei Kee desserts watermelon sago
Yuen Long Hong Kong
Back 'home'

  YUEN LONG  

Winkelcentrum 

Yuen Long Plaza, een vrij kleine winkelcentrum vergeleken met de boven twee in Mong Kok. Maar in deze winkelcentrum zit de  Genki Sushi restaurant waar we heen zijn geweest. 

Restaurant 

Kei Kee Dessert, in het Chinees het hij anders. Het is hier wel lekker en goedkoop. Alleen om eerlijk te zijn ga ik liever naar Hui Lau Shan, volgens mij zit deze in elk district. Een soort gelijks als de mac maar dan met desserts.  

Mijn layout is nog niet klaar, maar ik ben te ongeduldig. Ik wilde namelijk weer is gaan bloggen :). 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten