maandag 4 april 2016

CHINA - STUDYING IN XIAMEN

Mong Kok, Hong Kong.
Mijn blog naam heb ik weer is veranderd, mijn layout ziet er niet uit maar dat maakt mij helemaal niets uit. Ondertussen heb ik mijn koffers gepakt en me even verhuisd naar de andere kant van de wereld. Aankomende paar maanden is Azië mijn thuisbasis, ik ga namelijk in Xiamen, China studeren. Voordat ik naar Xiamen ging, ging ik eerst twee dagen naar Hong Kong om mijn grootouders weer is te zien en te chillen met mijn nicht die toevallig ook naar Hong Kong ging J. Na die twee dagen begon mijn avontuurtje: met de trein naar Xiamen gaan. Gelukkig ging mijn oom en zijn vriend mee, want ik heb namelijk één grote koffer en één kleine koffer mee, verder nog een rugzak en een soort van kleine weekendtas. Al snel merkte ik dat de stations hier mega groot zijn, je moest namelijk door een soort een douane voordat je überhaupt naar binnen kon vervolgens hoe groot het was leek op eerder op een vliegveld..
                Eenmaal in de trein, reden we steeds langs kleine dorpjes waaronder heel veel Hakka-dorpen. Die waren echt super perfect OCD gebouwd. Allemaal dezelfde huizen en de ruimtes tussen de huizen waren ook nog is allemaal perfect. Je zag wel hier en daar wat grotere gebouwen ertussen staan. Waarschijnlijk mensen die meer geld hadden en maar een grote huis gingen bouwen. Wat wel een beetje raar eruit zag. Lang naar buiten gestaard heb ik niet, want vrij snel viel ik namelijk in slaap. Volgens mij heb ik echt bijna 3 uur geslapen, treinreis duurde maar 4 uur.. Vervolgens gingen we naar mijn hostel, want daar zou ik later mijn vrienden weer is zien. ^^
                Verder gingen we door de te lange en drukke winkelstraat lopen, tja het was zaterdag, dus het was te verwachten. De winkelstraat hier is echt geweldig, hoewel ik niet echt naar kleren en heb gekeken. Sowieso dat we hier nog terug komen. Over een uurtje gaan we met de taxi naar de hotel, waar we aankomende weken verblijven.
                To be continued…
Koala Hostel, Xiamen. Zeker een aanrader! 

8 opmerkingen :

  1. Wat ontzettend gaaf dat je nu daadwerkelijk gaat! Het hostel ziet er heel knus uit en hartstikke veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gaaf, Yak Man!!! Waar verblijf je de rest van de studie? SO excited (voor jou). Buitenland studie heb ik altijd willen doen, maar helaas nooit doorgezet. Ik kijk uit naar je blogposts :D :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, we verblijven in een hotel buiten de campus, heel vreemd wss geen ruimte voor ons meer? Maar we blijven hier maar 10 weekjes :), maar jammer zeg, wie weet kan je voor werk wel naar buitenland ^^

      Verwijderen
  3. Heel veel success, plezier en avontuur in Xiamen meis c:
    Die hostel ziet er best goed uit o:! Vaak zijn hostels
    vies en vervallen :P geef Jessy groetjes!! Xx
    Ice Pandora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thankyouuu! :D Jaa, inderdaad zag alleen wel een kakerlak in de kamer... maar ja het is China XD. Is goed, je krijgt de groetjes terug! ^^

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Jaa, is echt zo gaaf! Kan het nog steeds niet geloven. Dankjewel! n_n

      Verwijderen