zaterdag 19 december 2015

SEVILLA - GIRLS JUST WANNA HAVE FUN


Al maanden voordat we kerstvakantie hadden, hadden mijn vriendinnen en ik het al over reizen. Na de tentamenweek in december moesten we eigenlijk nog kijken waar we heen wilden. We zagen een hele leuke actie naar Marrakesh, maar jammer genoeg was er nog maar plek voor twee. Dus moesten we iets anders vinden. Uiteindelijk besloten we om naar Sevilla te gaan. 26 januari was het zover, we gingen met z'n vieren voor vier dagen naar Sevilla. We hadden zelf eigenlijk niet eens verwacht dat onze reis door zouden gaan we kenden elkaar pas een half jaartje. :) Niemand in onze werkgroep had trouwens verwacht dat we echt op vakantie gingen, dat was best wel grappig.


   Hostel   

Al de hele tijd praat ik over acties, maar wij hadden via Ticketspy een leuke actie gevonden. €108,80 euro voor een retour vlucht en vier nachten in een hostel. We verbleven in Nuevo Suizo een super schattige kleine hostel, wat niet echt leek op een hostel. We hadden namelijk gewoon twee kamers met twee erin bedden, wat heel erg chill is! Ik had namelijk verwacht dat we een kamer deelde met andere mensen. Dit is trouwens de eerste keer dat ik in een hostel verbleef. Zeker een aanrader wanneer je naar Sevilla gaat! Je zit namelijk meteen in het centrum van Sevilla en echt alles is op loop afstand. Verder zijn het aardige mensen die er werken. :)


We kwamen 's avonds aan dus toen konden we niet echt veel zien, wat me opviel was dat de straatjes zo schattig eruit zien. Na het ontbijt gingen we even besluiten wat we gingen doen, toen we eenmaal klaar waren gingen we de straat op, tijd om Sevilla te verkennen. En natuurlijk moest ik van alles wel een foto maken. Er staan zulke mooie gebouwen in Sevilla! Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik er heen ben geweest, heb nu soort van zin om mijn blogpost af te maken. Nog twee tentamens en dan heb ik ook eindelijk soort van vakantie. Nadruk op soort van, want ik heb in januari nog een tentamen en deadline, waarschijnlijk ook nog een herkansing of zelfs meerdere, oepsie.

Wat we gingen doen in Sevilla hadden we niet echt gepland, twee meiden hadden research gedaan ik daarentegen had een aantal website's bekeken en dacht daarna: verras me, ik zie het vanzelf wel. Het enige wat we hadden gepland was, dat het een chill vakantie zou worden. Het was namelijk de laatste week van onze vakantie, voordat de onze colleges weer begonnen. Misschien komen er nog meer Sevilla post, eentje met meer foto's dan tekst ^^.

  Tip  

Misschien kennen jullie deze tip al, maar als graag een weekendje of langer weg wilt gaan, maar je weet niet waar heen. Dan zou ik naar Skyscanner gaan en daar bij vertrek Nederland invullen en waar heen open houden. Zo krijg je vanzelf te zien wat te goedkoopste bestemming is voor je ingevulde datum. Pas op! Zeer verslavend.

2015 was echt een hele mooie jaar qua reizen, ben dankbaar dat ik zoveel steden heb kunnen bezoeken :),
Januari: met vriendinnen naar Sevilla.
Mei: Moskou-reis waar ik mee heb geholpen met het organiseren ervan voor mijn studievereniging. Hoewel ik heb geholpen heb met het organiseren van deze reis, had ik eigenlijk zelf een amper onderzoek gedaan hoe Moskou nou eruit zag en wat te doen was. Nooit gedacht dat het zo'n leuke stad is, alleen wel aan de dure kant dat was wel wat minder.
Juli: een dagje Gent, wauw hier wil ik echt nog een keer heen en dan iets langer dan een paar uurtjes.
Augustus: Genève, Bern, Interlaken, Lausanne en aantal plekken in Frankrijk -weet plaatsnamen niet meer zeker, sowieso Annecy-. De opa en oma van mijn vriend wonen in Zwitserland, dus gingen we daar een aantal dagen heen. Derde keer dat ik in Zwitserland ben geweest, met Basel en een overstap in Zürich meegeteld ;).
December: Na mijn tentamens nog twee daagjes de kerstsfeer in Düsseldorf proeven en natuurlijk de Japansewijk bezoeken. #forscience. Oh en bij Muji pennen inslaan, want Jessy heeft hele fijne Muji pennen, die ik nog al vaak heb geleend, hehe.

2016 betekent voor mij weliswaar minder reizen, maar wel een stukje verder. Ik kan niet wachten tot dat ik in April in Xiamen, China zit om te studeren. :) Wat mij te wachten staat weet ik niet echt, maar ben heel erg benieuwd. Daarna ben ik sowieso van plan om mijn familie te bezoeken in Hong Kong, verder ben ik nog opzoek naar goedkope vliegtickets naar Tokyo. Maar voor nu, eerst mijn paspoort vernieuwen anders kan ik nergens heen.

Hostel  Pensión Nuevo Suizo 
Tip       Skyscanner

Geen opmerkingen :

Een reactie posten