donderdag 26 maart 2015

HONGKONG - LANTAU ISLAND


Lantau Island stond op mijn to visit-lijstje. En deze zomer ben ik er eindelijk een keer heen geweest. Ik wilde volgens mij al zo'n 6,5 jaar geleden er heen maar toen hadden we nooit tijd.. Of zelfs nog langer terug. Want wanneer we de bus naar mijn opa en oma nemen, zie je altijd de kabelbaan karretjes. En als je geluk hebt om aan de goede kant van de vliegtuig te zitten, kan je de grote buddha al in de vliegtuig zien. 

Je kan op verschillende manieren op Lantau Island komen, met de boot, bus of cable car. Volgens mijn externe bronnen is het dood eng om met de bus te gaan, omdat je een berg op moet rijden. En er zit een Chinese man achter de stuur. #noracism maar Chinezen rijden echt als badass, dat kom je vanzelf achter als je een bus of taxi instapt. Vooral taxi is soms wel eng, je zou bijna denken dat je in fast and furious zit. 


    Tips    

Wanneer je er heen gaat met de cable car. Ga dan eerst met een normale en daarna pas met de ene met een doorzichtige vloer. Het scheelt je dan namelijk wachttijd, heel veel mensen gingen namelijk eerst met de crystal floor en wanneer ze terug gaan met de normale. Je moet er wel bij denken dat het erg warm is in Hong Kong tijdens de zomer.

Neem alsjeblief muggenspray mee en een paraplu! Vooral een paraplu, je ziet er misschien weliswaar eruit als een local maar het is zo warm om helemaal naar de buddha te lopen en dan nog daar rondjes te lopen. Als je trouwens beneden een bonnetje koopt voor eten, mag je volgens mij helemaal naar boven bij de buddha. Dus bij de lotus ding waar hij erop zit. Ik weet niet zeker, want ik heb het zelf niet gedaan. 

The Wisdom Path en Lantau Peak. Hoewel de Wisdom Path niet heel erg interessant is, althans voor mij was het niet heel erg bijzonder. Een pad met hele hoge palen met dingen in het Chinees erin. Volgens mij loopt het pad in een infinity-vorm. Als je in het midden bent, dan heb je aan de rechterkant een random pad de berg op. Als je een korte broek aan hebt, kan je het best een paraplu voor je benen lopen om de takken weg te duwen. Eenmaal boven heb je echt een super mooie uitzicht! En ik raad je ook aan om op de grote rotsen te klimmen.



Geen opmerkingen :

Een reactie posten